2007-09-24

Szüret 2007

2007 - Hát ebben az évben mondhatom nagyon sok minden történt velem de talán egy olyan dolog amire nagyon nagyon szívesen gondolok vissza az a 2007 es lendvai szüret.

Múlt héten pénteken leutaztunk :) LEndva Citybe hogy megkezdjük a hagyományos Tomka pincészet által rendezett szüretet:)

Nagy ráhangoló vacsorával vártak minket Goga néni olyan pörit nyesett hogy jujjjjjj (pesti junkfood fogyasztása után igazi felfrissülés). Aztan egy jó esti fröccsözés kb2 ig.
Másnap azaz Pénteken kimentünk a szőlőbe és elkezdtük a melót. Annyira szép idő volt hogy szinte észre sem vettem hogy eltelt kb 4,5óra aztán jött az a rész ahol én már nem tudtam szedni az anyagot ezért prés segéd lettem :) ami nagyon állat egy meló. Darálás, préselés, vágás, préselés...takarítás, froccskeverés a puttonyosoknak és a szedőknek...szóval igazi jó meló.
Első nap sikerült leszedni az anyag felét ugyhogy szombaton már lájtosabb volt. Na nekem a szombatom bébisintérkedésből és bográcsrittyentésből állt:)

Para megvolt mivel Goga néni nagyon nagy szakács. Namost főznöm kellett egy olyan kaját amivel hozom az ő szintjét :) mert szat nem adhatunk az embereknek:) ugye? NA de minden jól sült el Gergő és Balázs segítettek nekem tüzet rakni, kolbászt szeletelni, hagymát takarítani...gyerekek okésak voltak egészen addig amikor elkezdődött a számukra unalmas rész a főzés......:) ehhh de megoldottuk:)

A kaja durván jó lett így magamra hozttam egy álldást ami nem más minthogy nekem kell majd főznöm ezentúl lendván a bográcsost :) és én ezt úúúúúgy de úúúúgy utálom :) hehehehehe

Egyszóval nagyon jó volt rettenetesen feltöltődtem energiával és motivációval. A termés az kb 2300 liter Finest Tomka Vine lett, ami valószínü a szüretelők és a présmesterek álldozata lesz hamarosan :)

Nehéz volt visszajönni a nagyvárosba.....nagy szürkébe:) de azért jó is ez valamennyire van pezsgés mozgás munka.....szal jó ez így.

Nincsenek megjegyzések: