2011-05-24

ASW2011 avagy vizen nyerni jó

Múlt előtti héten pénteken már hevesen készülődtem a vasárnapi bécsi utamra, merthogy bécsben egy akkor még vadidegen sráccal (az egyik szervező a közös ismerősünk) kellett talélkoznom akivel együtt lezuzódtunk Vodicera az adriára az Adria Sailing Week 2011 vitorlás versenyre. Nagyon kellemesen csalódtam a srácban mert nagyon egy húron pendültünk és hát mondenom sem kell hogy a 2010es Subaru STI nem egy utolsó gépsárkányállat :) ment is mint a vadállat :), na de ami egy kicsit aggasztott mindkettőnket az az volt hogy Bécstől Vodiecig folyamatosan zuhogott az eső, ami nagyon azt sejtette, hogy a bora  keményen oda fog tenni a versenynek. Mikor megérkeztünk a Sveti Rokhoz gondoltuk na itt akkor a túloldalom már nagy jóság lesz szél meg szuncsány igaz akkor már este volt de hát reménykedni lehet hogy esetleg az ember még elcsípi a naplementét.....hááát naplemente sehol vihar az meg inkább igen :) No de semmi gond elkezdtük egymást vigasztalni hogy de legalább tenger meg vízhatlan meg gyorsrobogás a hajóval :). Na megérkeztünk Vodiceba, beültünk a többiekkel  - akik már nem nagyon voltak maguknál - A Makin a nevű helyre és toltunk egy laza fishdinnert meg egy két sört, megismerkedtünk a csapattal (Rajko - Skipper, David, Alister, Frank, Alex, Volker - a transporter, és a memme ) . Aztán befoglaltuk a hajónkat  a Sagitariust és csucsu. Másnap reggel ez már a hétfői nap volt nagy izgatottan, beöltözve vártuk a Šibeniki Kapitanija engedélyét hogy kihajózhassunk és elkezdödjön a verseny....telt mult az idő de semmi hír, na nagy nehezen megjelent a főszervező és összehívta  askippereket majd közölte mindenki nagy sajnálatára hogy hát ma nem lesz kihajózás merthogy a már említett szelecske kb viharosan játszadozik a tengerrel és az meg nem annyira egészséges :) Na mit volt mit tenni kitaláltak az AYC-sek egy naon okos kis játékot, gumicsónak, motor, egy korsó sör és tessék körbehajózni a marinát..de úgy hogy egy csepp se vesszen kárba :) na mondenom sem kell hogy ment a cirkuszolás, egymás locsolása ezerrel meg minden mindenesetre nagyon jó volt....este internéjsönöl hajón cidrizés és kézzel lábbal mutogatós kommunikáció majd ájulás és alvás. Na másnap kicsit nehezen indult a nap :) - az a rum az az átkozott rum - na de mikor meghallottuk hogy zöld lámpa van akkor beindult a 3 napos verseny. Mondanom sem kell hogy mindenki kezdő volt a csapatban, kivéve a Skippert, Franket, és Alexet.....na de gyorsan belejöttünk olyannyira hogy a második (egy nap általában 2 verseny volt egy gyorsasági és egy navigációs) versenyen kedden már elsőként sikerült startolnunk a vonalról...wowwww nagyon durva látvány volt. Suhantunk mint a zsiroskenyér :) a melegplatnin. Voltak nagyon meleg helyzetek főleg, hogy kb 26fok volt,meg voltak a részeg oroszok :) mega  hisztis osztrák csajszik akik ha már 5 méterre voltunk tőlük üvöltöttek hogy ne húzzuk már rájuk a hajót na mindegy....3 cm-es hajó orr és tat találkozás, beakadt vitorlakiszabadítás 8,5csomós sebességnél 75fokban szóval volt minden. A lényeg hogy nagyon jól telt és 3 napig kint voltunk a tengeren, kiürítettem az agyamat és most nagyon kellemesen érzem magam. A verseny végeredménye az lett hogy 29 hajóból mi a 8-ik helyet foglaltuk el összesítésben és a saját kategórinákban (ELAN 321) elsőként értünk célba, egyszóval az lett hogy a rookiek megnyerték a nagy profik között a versenyt természetesen ez nem lett volna lehetséges ha nincs Rajko aki nagyon jól edzett minket :) Na de az amire senki sem számított az az volt hogy Rajko megbeszélte Alexal (AYC Ceo) hogy akkor kéne ezt nyomatni és hogy ez a csapat nagyon fasza és hogy akkor jövő hónapra tessék szépen összeszedni az embereket merthogy edzés van :) gondolhatod kedves olvasó mennyire utálom ám én ezt :) merthogy a szezonzáró versenyre fel akar minket készíteni. Hát ennyi. Szummában meg annyit hogy nagyon jó embereket ismertem meg és nagyon de nagyon jót tett nekem ez az egy hét kikapcsolódás, sikeredett letisztáznom magamban a kérdéseket amik nyomasztottak és azt hiszem a jó döntéseket meghozni a jövőmet tekintve :) húúú de hivatalos banyeg....szóval rebirth volt. Ja és végre van bringaút a deáktól a kálvinig :)

És hát akkor egy pár kép: